МОНІТОРИНГ ЯКОСТІ ОСВІТИ
Вихователі протягом навчального року дотримувались вимог програми до кожної вікової групи з урахуванням рівня розвитку дітей. Було проведено моніторингове дослідження якості реалізації завдань Базового компонента дошкільної освіти. Результати вивчення свідчать про динаміку розвитку сформованості базової компетентності дітей усіх вікових групах у порівнянні з початком навчального року по всіх освітніх лініях, а саме: «Мовлення дитини», «Особистість дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Дитина у соціумі», «Дитина у світі культури»,
«Гра дитини», «Дитина у природному довкіллі». Із семи ліній розвитку дошкільників, виділених Базовим компонентом дошкільної освіти України, найбільш сформованою є лінія «Гра дитини», найменші показники належать таким освітнім лініям, як «Мовлення дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Дитина у світі культури» (малювання). Виходячи з аналізу можна зробити висновок, що результати обстеження показали успішне засвоєння освітніх завдань чинної програми в групах молодшого дошкільного віку та в групах старшого дошкільного вік. В групах створені оптимальні умови для організації ігрової, образотворчої та трудової діяльності
В вересні 2020 року вихователь старшої групи Кузнецова В.П. провела круглий стіл за участі батьків для ознайомлення з програмою «Впевнений старт» забезпечення наступності щодо реалізації Державних стандартів дошкільної та початкової освіти. Батьки переглянули програмно-методичний комплект для дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт», але відмовилися придбати комплекти для дітей в зв’язку з матеріальним становищем. Програма розвитку дітей старшого дошкільного віку виконувалася частково.
Проте одним із пріоритетних напрямків в роботі педагогів зі старшими дошкільниками було формування життєвої компетентності дошкільника, здійснення підготовки дітей до школи, соціалізація дитячої особистості, надання кваліфікованої допомоги дитині у формуванні елементарних навичок навчальної діяльності та адаптації до нових соціальних умов.
Належне місце в підготовці дітей до школи займали фронтальні інтегровані, комплексні, тематичні та індивідуальні заняття. Організації виховання та розвитку дітей проводилась у розвивально-тематичному напрямку. Під час обстеження виявлено, що діти проявляють інтерес до навчання, майже всі легко йдуть на контакт, комунікабельні, легко вступають у відносини з однолітками та дорослими людьми і вільно почувають себе у цьому товаристві. У дітей сформована готовність до прийняття нової соціальної ролі-школяра. Це виражається у серйозному ставлені до школи взагалі і до навчальної діяльності та вчителя.
Результати діагностики дітей по підготовці до школи
Навчальний рік | Група | Кількість дітей | Високий | Достатній | Середній | Низький |
2020 - 2021 | Старша «Сонечко» | 22 дитини | 8 дітей (36,5%) | 11 дітей (50%) | 3 дитини (13,5%) | - |
різновікова «Веселка» | 9 дітей | 3 дитини (33,5%) | 6 дітей (66,5%) | - | ||
Всього | 31 дитина | 11 дітей (35,5%) | 17 дітей (54,8%) | 3 дитини (9,7%) |
Отримані результати свідчать про достатній рівень готовності до навчання в школі.
Результати вивчення готовності дітей до навчання у школі складає 100%
Порівняльний аналіз дітей по підготовці до школи
Навчальний рік | Кількість дітей | Високий | Достатній рівень | Середній рівень | Низький рівень |
2019 - 2020 | 23 | 18% | 39% | 48% | - |
2020 - 2021 | 31 | 35,5% | 54,8% | 9,7% |
Рівень фізичної підготовки
Рік | Всього дітей | Оцінка стану фізичного розвитку | |||||
Нижче норми | Норма | Вище норми | |||||
початок року | кінець року | початок року | кінець року | початок року | кінець року | ||
2020-2021 | 31 | 20% | 15% | 65% | 65% | 15% | 25% |
Провідне місце посідають заняття з фізичної культури. Протягом тижня три заняття проводяться в музичній залі або на свіжому повітрі (традиційні або нетрадиційні). Розроблена система планування фронтальних та індивідуальних занять. Структура занять, дозування рухів і вправ відповідають віку дітей.
Інструктором з фізичного виховання здійснюється індивідуально - диференційований підхід, щодо фізичних навантажень за показниками фактичного стану здоров'я дитини, рівню їх фізичної підготовленості.
Використання музикотерапії у вигляді класичних та популярних музичних творів організовує дітей, сприяє емоційному піднесенню, покращує настрій. Впродовж місяця плануються два комплекси ранкової гімнастики, з обов’язковим ускладненням у вигляді зміни вихідних положень, темпу виконання, атрибутики, заміни вправ, роз'яснення виконання та показу.
Гімнастика пробудження, що проводиться за методикою М.Єфименка прискорює пробудження дітей, покращує їх настрій і налаштовує дитячий організм на активну та продуктивну діяльність.
Аналізуючи результати обстежень, можна зробити висновки, що фізкультурно-оздоровча робота в ЗДО здійснюється на достатньому рівні, чому сприяють оптимально підібрані методи і прийоми фізкультурно-оздоровчої роботи та їх систематичне використання.
Коментарi