/Files/images/knyga_c01e24be703ac6610750cda82aae1ca6.jpg

ЗВІТ

ДИРЕКТОРА ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (ЯСЛА-САДОК) № 26 «РЯБІНКА» КОМБІНОВАНОГО ТИПУ КОМУНАЛЬНОЇ ФОРМИ ВЛАСНОСТІ

СИДОРУК ВАЛЕНТИНИ ВАСИЛІВНИ ЗА 2021-2022 НАВЧАЛЬНИЙ РІК.

ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА

Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) № 26 «Рябінка» комбінованого типу комунальної форми власності розпочав функціонування у 1964 році. Групові приміщення забезпечені меблями та ігровим обладнанням, мають сучасний інтер’єр. Розвивальне середовище дитячого садка організовано з урахуванням інтересів дітей і відповідає їх віковим особливостям. Для занять дітей створено всі умови, обладнані спеціальні приміщення:

· Музична зала,
· Методичний та медичний кабінети,
· Прогулянкові майданчики для кожної вікової групи,
· Спортивний та ігрові майданчики.

СКЛАД ВИХОВАНЦІВ

За проектною потужністю заклад дошкільної освіти розраховано на 110 місць для дітей від 2 до 6 років. Групи комплектувались переважно у серпні-вересні, кількість дітей - 79

У 2021 навчальному році укомплектовано 5 вікових груп:

· 1 група для дітей раннього віку,
· 4 групи для дітей дошкільного віку,

Цього року заклад відвідувало 79 дітей, з них:

· Раннього віку - 14 дітей,
· Дошкільного віку - 65 дітей,
· Випущено до школи - 17 дітей,

За звітній період прийнято - 12 дітей.

Контингент батьків соціально благополучний, переважають діти із сімей робочих, підприємців, службовців, не працюючих.

КАДРОВИЙ СКЛАД

У ЗДО працює 33 працівники. У складі педагогічного колективу – 14 педагогів,а саме: 1 директор, 1 вихователь-методист, 1 музичний керівник, 1 вчитель – логопед, 1 інструктор з фізкультури, 9 вихователів, сестра медична старша – 1 працівник, обслуговуючого персоналу – 18 працівників.

Заклад забезпечений педагогічними працівниками на 100%.

Із 14 педагогічних працівників мають освіту:

· вищу педагогічну – 8 осіб (57,1%);
· неповну вищу педагогічну – 6 осіб (42,9%);

Фаховий рівень педагогів за категоріями:

· вища категорія– 1 особа;
· І категорія – 1 особа;
· ІІ категорія – 3 особи;
· спеціаліст – 1 особа;
· молодший спеціаліст – 6 осіб;
Звання «вихователь - методист» має 1 педагог.

За стажем педагогічної діяльності:

до 10 років – 1 педагог – 7,15 %
10-20 років – 2 педагоги – 14,3 %
20-30 років – 1 педагог – 7,15 %
30 і більше – 10 педагогів – 71,4 %

Щороку, згідно з перспективним планом, педагогічні працівники проходять курси підвищення кваліфікації та атестуються відповідно до чинного Положення про атестацію педагогічних працівників.

Підвищенню професійної компетентності педагогів та результативності освітньої роботи з дітьми дошкільного віку сприяє активна участь педагогів закладу в методичній роботі міста.

Організація освітнього процесу закладу дошкільної освіти (ясла-садок) № 26 «Рябінка» здійснюється згідно з основними положеннями Закону України «Про освіту», Законом України «Про дошкільну освіту», Базовим компонентом дошкільної освіти , програмою виховання і навчання дітей від 2 до 7 років

«Дитина», програмою розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт», за парціальною програмою національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку «Україна – моя Батьківщина», запарціальною програмою «Театр фізичного виховання та розвитку дошкільників» М.М. Єфименка, Інструктивно – методичними рекомендаціями МОН «Про організацію освітньої роботи в дошкільних навчальних закладах у 2020 – 2021 навчальному році», Інструктивно - методичними рекомендаціями щодо організації фізкультурно – оздоровчої роботи у дошкільних навчальних закладах та іншими основними державними документами, що регламентують діяльність закладу дошкільної освіти.

Педагоги спільно з батьками працювали над створенням повноцінного, гармонійного розвитку дітей, над предметно-розвивальним середовищем, необхідними умовами для розвитку потреб і інтересів кожної дитини, для її духовного зростання та фізичної досконалості.

Протягом навчального року організація освітньої діяльності в закладі дошкільної освіти була спрямована на реалізацію основних завдань ЗДО, при визначенні яких були враховані їх сучасність і актуальність:

1. Впроваджувати інноваційні технології в систему фізкультурно-оздоровчої роботи, розвивати фізичні якості дошкільників шляхом застосування народних ігор. Формувати основи здорового способу життя шляхом використання нових активних форм і методів роботи.
2. Реалізовувати завдання з формування та розвитоку національної свідомості, патріотичних почуттів у дітей дошкільного віку через виховання любові до України, формування рис громадянина української держави, розвиненої духовності, моральності, екологічної культури.
3. Удосконалювати роботу щодо формування комунікативно-мовленнєвої компетенції дітей, шляхом упровадження інноваційних методик і технологій.
4. Сприяти налагодженню партнерської взаємодії з родинами вихованців через використання сучасних форм взаємодії з батьками у межах відкритого освітнього простору засобами ІКТ.

АНАЛІЗ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ ТА РОБОТИ МЕТОДИЧНОГО КАБІНЕТУ

Методична робота протягом 2021 - 2022 навчального року була спрямована на підвищення кваліфікації та професійної майстерності педагогів, розвиток творчого потенціалу кожного педагога та колективу в цілому, а відтак і на досягнення позитивних результатів у вихованні, розвитку, навчанні дітей та оптимізації освітнього процесу.

Зміст методичної роботи в закладі будувався на основі державних документів про освіту, навчальних планів, програм, інструктивно-методичних матеріалів з проблем організації методичної роботи, прогресивному педагогічному досвіді.

З метою реалізації завдань Базового компонента впроваджувалась освітня програма для дітей від 2 до 7 років «Дитина» та програма розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт».

Найважливішою формою підвищення рівня педагогічної майстерності, креативності педагогів була педрада. Проведені педради відзначались актуальністю, педагогічною доцільністю тематики та інноваційним підходом до їх проведення через використання інтерактивних форм та методів роботи. Це і консультування педагогів, огляд новинок періодичної літератури, «круглі столи», тренінги, ділові ігри, аукціони ідей, майстер-класи, звіти про проходження педагогами курсів підвищення кваліфікації, про участь у міських методичних заходах, про самоосвіту тощо.

За минулий навчальний рік на курсах при Донецькому обласному інституті післядипломної освіти підвищили свою фахову майстерність 2 вихователі.

Атестацію в 2021 - 2022 році перенесено.

З метою підвищення теоретичного рівня та фахової підготовки колективу були придбані новинки методичної літератури, наочні матеріали, розвивальні та дидактичні ігри, які шляхом самоосвіти вихователі опрацьовували протягом навчального року.

Педагоги закладу дошкільної освіти усвідомлюючи важливість реформування і оновлення дошкільної освіти постійно намагаються підвищувати свій професійний рівень та приймають активну участь в різноманітних методичних заходах:

1. Для вихователів:

- «Розвиток мовлення дошкільників засобами використання дидактичних ігор та театралізованої діяльності»
- «Практика забезпечення проявів екологічно-доцільної поведінки дошкільників»
- «Чарівний дивосвіт мовлення: нестандартні прийоми навчання мовленнєвої діяльності дітей молодшого віку (мнемотехніка, ейдетика)»;
- «LEGO технологія як ефективний освітній ресурс формування життєвої компетентності дошкільників»
- «Ранкова зустріч – новий інтегрований підхід до організації життєдіяльності дітей»; музичних керівників «Авторські надбання музичних керівників»
- «STREAM - лабораторія для дошкільників на допомогу у пізнанні світу»

3. Музичних керівників:

- «Особливості музичного виховання дошкільників в процесі різних видів музичної діяльності»
- «Авторські надбання музичних керівників»

Педагоги протягом року активно працювали, ділилися отриманою з колегами інформацією про цікаве й раціональне для застосування в педагогічній діяльності.

Для вирішення завдань, спрямованих на вдосконалення кваліфікації та професійної майстерності педагогів, в закладі були проведені педагогічні години, методичні дні, семінари, консультації.

Педагоги підготували:

1. Виступи на педрадах з теми:

Роль сучасного нетрадиційного фізкультурного обладнання в природі
Оптимізація мовленнєвої роботи з дітьми засобами інноваційних технологій
Удосконалення рухових здібностей та фізичних якостей дошкільників завдяки українським народним іграм
Національно-патріотичне виховання дошкільників, його завдання, принципи, методи і форми роботи.

2. Відкриті заняття:

- «Козацьки забави»
(заняття з фізкультури)
Тарасова І.А
- Інтегроване заняття
"Вітамінна скарбничка
Нестерова І.В.
- "Ранкові зустрічі"Жаболенко М.А.
- Інтегроване заняття
"Працелюбність і турботливість"
Калініченко Л.М.
- "У чарівній країні емоції". Розвивальне заняття Кузнецова Т.В.

3. Консультації для вихователів:

Екологічне виховання дошкільників з використанням мовних логічних ігор та творчіх завдань
Розвиток мислення та мовлення як складова розвивальних занять для дошкільнят

Згідно з планом роботи ЗДО у вересні місяці було проведено огляд — конкурс на найкращу групу, щодо підготовки до нового на навчального року. За результатами огляду конкурсу за найкращу групу І місце – логопедична група (вихователі – Каменська Г.Є. та Кузнецова Т.В.) та відзначили підготовку логопедичного кабінету (вчитель-логопед Кривенко С.В.)

З метою підвищення педагогічної майстерності вихователів, були сплановані та проведені різноманітні форми методичної роботи: семінар-практикум для вихователів «Національно-патріотичне виховання дошкільників, його завдання, принципи, методи і форми», ділова гра «Мистецтво говорити», «Рух – це здоров’я» (квест для педагогів).

У вересні місяці проведена перевірка підготовки до нового навчального року: створення предметно-розвивального середовища в групах. Виявлено, що у всіх вікових групах ЗДО створено предметно-розвивальне середовище відповідно до вимог та віку дітей. В наявності центри і осередки, які відповідають вимогам сьогодення (різноманітні, оригінальні, багатофункціональні), що дозволяє дітям усвідомлювати власні можливості, виявляти ініціативу і всесторонньо реалізувати себе.

В жовтні 2021 року було проведена тематична перевірка вивчення стану фізичного виховання через різніформи рухової активності. Проаналізувавши усі переглянуті заходи можна зробити висновок, що в закладі на належному рівні створені необхідні умови для оздоровчої роботи в групах створені оптимальні умови для організації ігрової, образотворчої та трудової діяльності.

У листопаді місяці проведена перевірка організації роботи з питань безпеки життєдіяльності дошкільників. Перевіркою з’ясовано, що педагогічні працівники в достатній кількості забезпечені літературою з безпеки життєдіяльності, різноманітними методичними посібниками, розробками занять та бесід з дітьми. В закладі створені безпечні умови для розвитку, виховання та навчання дітей. Питання безпеки життєдіяльності дошкільників постійно висвітлюється на батьківських зборах. За період 2021-2022 н.р. не було зафіксовано жодного випадку травматизму дітей під час освітнього процесу.

У грудні 2021 року проведена перевірка рівня сформованості культурно – гігієнічних навичок у дітей дошкільного віку. Під час перевірки виявлено, що формування у дітей культурно-гігієнічних навичок педагоги здійснюють на основі програми розвитку. В перспективних та календарних планах вихователів простежується системність та поступове ускладнення програмних вимог з даного розділу. Вихователі планують роботу по формуванню КГН в режимних моментах під час організації вмивання, прийому їжі, самообслуговування при одяганні, роздяганні. Результати перевірки показали, що рівень сформованості культурно-гігієнічних навичок у дітей відповідає вимогам чинних програм.

В січні місяці 2022 року згідно з річним планом роботи було вивчено організацію гурткової роботи в садку. Проаналізувавши організаційний етап гурткової роботи можна зробити висновок, що гуртками охоплено 34 дитини дошкільного віку, що складає 48,5 %. Робота проходила на достатньому рівні. Всі діти займаються з великим задоволенням та бажанням.

В лютому 2022 року проведено тематичне вивчення стану роботи з національно-патріотичного виховання дітей в групах дошкільного віку. З метою виявлення рівня теоретичної підготовленості з питань національно-патріотичного виховання було проведено консультації для вихователів «Розвиток мовлення дітей дошкільного віку засобами фольклору», «Ознайомлення дошкільників з традиціями та побутом українського народу», «Особливості виховання патріотизму у дошкільників». Проведено брейн - ринг «Підвищення компетентності педагогів з українознавства». Педагогічна вікторина «Чи знаємо ми українські звичаї та обряди?

Перевірка показала, що у всіх вікових групах у перспективно-календарних планах відображено роботу з ознайомлення дітей з українською національною культурою, традиціями та обрядами, відмічено планування ігрової діяльності дітей з використанням народознавчого компоненту (народні рухливі та дидактичні ігри).

Організовуючи народознавчу роботу в групах, вихователі у комплексі розв’язують пізнавальні, освітні, виховні та мовленнєві завдання.

Окрім того, роботу по ознайомленню дітей з витоками народознавства відмічено у планах роботи з родиною, з самостійної художньої діяльності, під час індивідуальної роботи з дітьми.

З метою прищеплення дітям любові до рідного краю, поваги до національної культури, національних звичаїв під час занять активно використовується народознавчий матеріал (віночки, свищики, гончарні вироби, український одяг, знаряддя для народних ігор тощо).

Але є незначні недоліки, а саме: не поширюється просвітницька робота щодо узагальнення досвідів роботи з патріотичного виховання. До нового навчального року в закладі проведено огляд-конкурс на кращий національний куточок. Переможцями стали вихователі Карпова О.О. (молодша група), Каменська Г.Є. (логопедична група).

З батьками проведено засідання круглого стола «Виховання патріотичних почуттів у дошкільників». Проведено анкетування батьків на тему «Наш край». Протягом року знайомили батьків з традиціями та побутом українського народу.

В 2021-2022 навчальному році проводилася робота з вихователями: тренінг «Формування фахової компетентності педагогів з українознавства», проводилися заняття для педагогів на тему: «Граматично правильне українське мовлення педагогічних працівників». «Говорімо українською мовою правильно»; «Мистецтво говорити».

На період адаптивного карантину щодо запобігання поширення COVID-19 вихователями закладу були створені робочі групи у соц. мережі Viber для кожної вікової групи, де ведеться робота з батьками – висвітлюється робота з дітьми в групі, надаються поради, консультації та корисна інформація. Працює група у Facebook, де надаються методичні поради для вихователів і батьків та викладається звіт про роботу у ЗДО.

АНАЛІЗ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ З ДІТЬМИ

Вихователі протягом навчального року працювали згідно з вимогами програми кожної вікової групи з урахуванням рівня розвитку дітей.

Результати обстеження засвоєння освітніх завдань чинної програми в групах молодшого та в групах старшого дошкільного віку показати неможливо у зв'язку з тимчасовим закриттям дошкільного закладу

Одним із пріоритетних напрямків в роботі педагогів зі старшими дошкільниками було: формування життєвої компетентності дошкільника, здійснення підготовки дітей до школи, соціалізація дитячої особистості, надання кваліфікованої допомоги дитині у формуванні елементарних навичок навчальної діяльності та адаптації до нових соціальних умов.

Належне місце в підготовці дітей до школи займали фронтальні інтегровані, комплексні, тематичні та індивідуальні заняття. Діти проявляють інтерес до навчання, майже всі легко йдуть на контакт, комунікабельні, легко вступають у відносини з однолітками та дорослими людьми і вільно почувають себе у цьому товаристві. У дітей сформована готовність до прийняття нової соціальної ролі-школяра. Це виражається у ставленні до школи взагалі і до освітньої діяльності та вчителя, зокрема.

РЕЗУЛЬТАТИ ДІАГНОСТИКИ ДІТЕЙ ПО ПІДГОТОВЦІ ДО ШКОЛИ

Дані моніторингові дослідження розраховані на дітей, які йдуть до школи

Бали оцінювання Жовтень 16 дітей
компетенція формована в повній мірі 5 31,25 %
компетенція формована в достатній мірі 9 56,25 %
компетенція формована посередньо 2 12,5 %
компетенція формована мінімально 0 0%
Компетенція не сформована 0 0%
Навчальний рік Період Високий Достатній Середній Низький
2021 - 2022 початок року 5 дітей
(31,25 %)
9 дітей
(56,25 %)
2дитини (12,5 %) -
-

Порівняльний аналіз дітей по підготовці до школи за попередні роки

Навчальний рік Кількість дітей Високий Достатній рівень Середній рівень Низький рівень
2019 - 2020 38 52% 41% 7% -
2020 - 2021 28 60,7% 21,4% 17,9% -

Порівняльний аналіз дітей рівень фізичної підготовкидітей старшого дошкільного віку за попередні роки

Рік Всього дітей Оцінка стану фізичного розвитку
Нижче норми Норма Вище норми
початок року кінець року початок року кінець року початок року кінець року
2019-2020 38 20% 15% 65% 65% 15% 25%
2020-2021 28 6% 5% 70% 72% 24% 23%

Порівняльний аналіз за 2021 -2022 роки провести неможливо

АНАЛІЗ РОБОТИ ІНСТРУКТОРА З ФІЗКУЛЬТУРИ

Фізкультурно -оздоровча робота спрямована на розвиток фізичних якостей, рухової активності і встановлення фізичної культури дошкільнят, зміцнення захисних властивостей організму, організацію профілактичної та корекційної роботи з вихованцями.

При виконанні програмних вимог передбачалось врахування вікових та індивідуальних особливостей дітей, стану їх здоров’я, фізичного розвитку і фізичної підготовленості. Для створення цілісної системи рухової активності дітей застосовуються різноманітні форми організації педагогічного процесу.

Постійно проводиться ранкова гімнастика, яка сприяє підвищенню функціонального стану і працездатності організму.

Створення умов для ефективного формування рухових навичок і розвитку психофізичних якостей сприяють здоров’язберігаючих технологій, в ході яких використовуються: вправи з нетрадиційним обладнанням, масажу і самомасажу, ритмопластика, гімнастика для очей. Велику увагу було приділено розвитку моторики, формування правильної постави, попередження плоскостопості. Для цього в системі організованої освітньої діяльності щотижня вводилися спеціальні вправи, ігрові завдання. Зібраний в результаті роботи матеріал структурований, розбитий на комплекси. Протягом року були розроблені і проведені спортивні дозвілля, свята, згідно з річним планом по одному заходу в місяць в кожній віковій групі. Розроблений і реалізований на практиці комплекс валеологических бесід для дітей молодшого віку.

На початок навчального року проведено моніторинг загальної фізичної підготовленості дітей, їх умінь і навичок. Заповнені індивідуальні та зведені діагностичні карти стану фізичного розвитку дітей.

Фізкультурно-оздоровча робота в ЗДО здійснюється на достатньому рівні, щороку сприяють оптимально підібрані методи і прийоми фізкультурно-оздоровчої роботи та їх систематичне використання.

Порівняльний аналіз рівня фізичної підготовкидітей дошкільного віку за попередні роки

Рік Всього дітей Оцінка стану фізичного розвитку
Нижче норми Норма Вище норми
початок року кінець року початок року кінець року початок року кінець року
2019-2020 107 12% 10% 75% 76% 13% 14%
2020-2021 88 6% 5% 70% 72% 24% 23%

АНАЛІЗ РОБОТИ ПСИХОЛОГічної служби

Вся робота проводилась згідно пріоритетних напрямків та річного плану роботи закладу.

Одним з пріоритетних напрямків роботи психологічної служби є супровід адаптаційного періоду дітей. В 2021-2022 н.р. до закладу зараховано 14 дітей раннього віку. Постійно проводився моніторинг та полегшення адаптаційного процесу. На кожну дитину розроблені картки психологічного супроводу адаптації дошкільників. Результатами проведеної роботи, з’ясовані проблеми ускладненої адаптації:

- Несистематичне відвідування дитиною садка;

- Невідповідність домашнього режиму до режиму садка;

- Індивідуальні особливості розвитку та виховання кожної дитини.

Створено ефективну систему просвіти для батьків. Вихователь-методист виступала на батьківських зборах з проблемою «Адаптація дитини до умов виховання в ЗДО» Надані індивідуальні консультації батькам.

На початку навчального року проведено діагностичне обстеження розвитку пізнавальних процесів дошкільників всіх старших груп.

Узагальнюючи результати роботи психологічної служби в ЗДО, можна зробити висновок, що психологічне забезпечення відповідає задовільному рівню, але поряд з цим необхідно звернути увагу на систематичність, планомірність, удосконалення корекційної роботи, розвиток творчих здібностей дітей.

АНАЛІЗ РОБОТИ ВЧИТЕЛЯ – ЛОГОПЕДА

Діти, які мали мовленнєві вади, були охоплені корекційно - логопедичною роботою. Загальна кількість дітей складає 10 осіб.

Розподіл дітей за діагнозами: ФФРМ – 5 дітей, ЗНМ – 5 дітей.

З вихованцями проводилися індивідуальні та фронтальні заняття з уточнення правильної артикуляції звуків, з розвитку фонематичних процесів, з підготовки дітей до аналізу та синтезу звукового складу слова, з розвитку лексико - граматичної та синтаксичної сторони мовлення.

Для проведення корекційної роботи логопедичний кабінет в достатній мірі устаткований навчально-дидактичним матеріалом, індивідуальними допоміжними засобами (дзеркала, зонди РАУ).

Проводилися консультації для батьків, надавалися рекомендації та поради.

Стан виконання завдань з пропаганди логопедичних знань:

· «Мовленнєве виховання у сім’ї – важливий аспект – виховання культури поведінки» (консультація для батьків на буклетах)
· «Специфіка освітньої діяльності вихователя в логопедичній групі» (консультація для вихователів)
· «Розвиток фонематичного слуху у дітей» (брошура для батьків)
· «Формування у дітей правильного мовлення» (рекомендації для вихователів)
· «Спільні зусилля дорослих – запорука успіху» (консультація для вихователів)
· «Вплив розвитку дрібної моторики на формування мовлення дітей дошкільного віку»;
· «Ігрові вправи для розвитку слуху»;
· «Ігрові вправи для розвитку дихання і голосу» (поради батькам у групі в Viber)
· «Особливості формування мовленнєвої консультативної компетентності дітей дошкільного віку» (консультація для вихователів)
· «Готовність дитини до школи» (поради для вихователів)
· «Формуємо мовленнєву готовність до школи у групі» (консультація для вихователів)
· «Як допомогти дитині оволодіти навичками звукового аналізу слів»;
«Розмовляйте зі своєю дитиною під час всіх видів діяльності» (поради батькам у групі Viber)
· «Майбутнім першокласникам» (поради батькам у групі Viber)

АНАЛІЗ РЕЗУЛЬТАТІВ ГУРТКОВОЇ РОБОТИ

Педагоги ЗДО наполегливо працювали над виявленням творчого потенціалу ранніх захоплень дітей, розвитку їх творчих здібностей. З цією метою за інтересами дітей у закладі працює два гуртки.

Гуртками охоплено 32 дитини що складає 40,5 %.

Працює хореографічний гурток «Перлинки» (старша група), під керівництвом музичного керівника Передрій Г.М., Гурток відвідують 16 дітей в якому вчать дітей танцювальної культури свого народу і народів інших країн. Працює над набуттям дитиною техніки танцювальних рухів і танців.

Графік роботи хореографічного гуртка «Перлинки»

№ п/п Група Час проведення Відповідальний
1. Старша група «Берізка» Вівторок 12.00 -12.30 Четвер 12.00-12.30 Муз. Керівник Передрій Г.М

Працює гурток «Дивосвіт» для дітей старшого віку керівник Карпова О.О. гурток відвідують 16 дітей.

Дітей вчили використовувати за призначенням знаряддя, інструменти та різноманітні матеріали, виготовляючи вироби,придатні для використання у подальшому житті. Знаходили шляхи та засоби вдосконалення виготовлених предметів.Розвивали пам’ять, творчу уяву, фантазію, образне мислення, естетичний смак. Виховували у дітей повагу до праці дорослих (бажання та вміння наслідувати її), бережне ставлення до продуктів людської праці.

Графік роботи гуртка «Дивосвіт»

№ п/п Група Час проведення Відповідальний
1. Середня група «Сонечко» Середа 15.30-16.00 П’ятниця 15.30-16.00 Вихователь Карпова О.О.

АНАЛІЗ РЕАЛІЗАЦІЇ ВАРІАТИВНОЇ ЧАСТИНИ БАЗОВОГО КОМПОНЕНТА ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

У ЗДО №26 «Рябінка» реалізується варіативна складова Базового компоненту дошкільної освіти за освітніми напрямами: «Дитина у світі культури» (хореографія). Протягом п’яти років через гурток «Перлинки». Керівником гуртка є музичний керівник Передрій Г.М.

Робота гуртка спрямована на реалізацію завдань Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція) та Програми виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина», а саме:

- збагачення уявлення про хореографію як вид мистецтва;
- розрізнення та емоційно-ціннісне ставлення до основних видів хореографії (народні, класичні, бальні, сучасні танці), жанри (гопак, гуцулка, вальс, полька, галоп тощо);
- орієнтація в танцювальній абетці позицій, рухів;
- виконання під керівництвом педагога і самостійно танцювальних рухів, вправ, хороводів, танців, творчих завдань;
- відтворення танцювальними рухами характер, темп, динаміки музики;
- узгодженість рухів з музикою і одночасно взаємодія з партнером, гуртом дітей;
- відтворення музичного образу пластикою і рухами свого тіла, імпровізація в образі;
- одержанняестетичної насолоди відвиконанняхореографічнихкомпозицій

Освітні напрями:

· Комп’ютерна грамота;

· Іноземна мова

· Шахи

не реалізуються в закладі так, як відсутнє фінансування.

Рівень виконання варіативної частини Базового компонента дошкільної освіти дітей дошкільного віку ЗДО №26 «Рябінка» за 2021-2022 навчальний рік

Додаткові освітні послуги Кількість дітей % Виконавець
1. Хореографія (гурток «Чобіток») 16 20,5 % Передрій Г.М
2. Комп’ютерна грамота - -
3. Іноземна мова - -
4. Шахи - -

Висновок: варіативнаскладова Базового компоненту дошкільноїосвіти в умовах закладу здійснюється на оптимальному рівні.

АНАЛІЗ РОБОТИ ПРОФІЛЬНИХ ГРУП

В ЗДО створенівідповідніумови для формування у дошкільників уявлень про навколишній світ, природу. Дві групи дошкільного віку в закладі працюють за еколого-валеологічним напрямком. Освітній процес забезпечено методичною та художньою літературою, наочними посібниками, дидактичними іграми, створені куточки природи в кожній групі, до яких входить кімнатні рослини, календарі природи та погоди.

Робота з календарями природи ведеться систематично. Освітня робота здійснюється вихователями згідно перспективно-календарних планів та чинних програм. Основні форми роботи з дітьми: заняття, спостереження за об’єктами живої та неживої природи, рослинами, тваринами, працею дорослих у природі, дослідницько-пошукова діяльність, читання художньої літератури природознавчого змісту, дидактичні ігри, праця у куточку природи, колективна праця в природі на вулиці, екскурсії на природу. Педагоги ЗДО працюють з дітьми на «екологічних стежинках», що забезпечує системні знання про обраний об’єкт спостереження. В методичному кабінеті систематизовані матеріали з екологічного виховання: кросворди для роботи з дітьми, матеріали періодичних видань, конспекти занять за творами В.Сухомлинського, сформована бібліотечка для педагогів, батьків та дітей з питань екологічної освіти.

Одна група (старша - вихователь Жаболенко М.А.),в закладі працює за фізкультурно – оздоровчим напрямком.

За цим напрямком ведеться робота з виховання у дітей усвідомлення збереження і зміцнення здоров’я через профілактичні та загартовуючі заходи,гігієну власного тіла та харчування. Розвивається самоконтроль бажання виконувати правила особистої гігієни, звички до систематичного виконання фізичних вправ.

В закладіпрацюєпрофільна група з національно-патріотичного виховання (вихователь Дроздова В.Г.). Розроблено перспективний план роботи за парціональною программою «Україна – моя Батьківщина». Група оформлена в українському стилі. Зібрано багато вишиванок, зроблено макет українського подвір’я, підібрані українські народні іграшки. Вихователем зроблено лепбук – тематична папка з національно-патріотичного виховання, де діти разом з батьками вихователем збирають цікаву і корисну інформацію: ігри,картинки, малюнки дітей, вірші, прислів’я. Надалі розглядання такої теки дає дітям змогу легко відновити в пам’яті набуті знання. Діти разом з батьками виготовили Родинне дерево кожної сім’ї.

Досягнення вихованців та педагогів дошкільного віку

Брали активну участь в міських заходах:

1. Міський етап обласного конкурсу патріотичного календаря «Знай історію, плекай майбутнє – І місце (Відповіальна Стефанішина Н.В.);

2. ІІІ Всеукраїнське заняття добротиТема заняття Тварини-наші друзі – Свідоцтво (Відповідальна Стефанішина Н.В).

3. Обласна природоохоронна акції «Стоп, сміття!»

· міський етап – І місце

· обласний етап – ІІ місце

4. Обласний конкурс відеороликів-візитівок (презентацій) з національного

виховання «Національне виховання - майбутнє держави»

· найкраща презентація закладу дошкільної освіти – ІІІ місце.

5. Робота в Відкритої онлайн-школидошкільної освіти «Дошколярик онлайн»

6. Міський конкурс на кращий Web-cайт закладу – ІІ місце

АНАЛІЗ НАСТУПНІСТІ РОБОТИ ЗДО №26 «РЯБІНКА» ТА гірницької гімназії №18

У 2021-2022 навчальних роках в ЗДО №26 «Рябінка» проводилась робота по наступності з Гірницькою гімназіїєю № 18.

Мета: створити систему безперервного навчання, сприяти розвитку особистості на етапах дошкільного та молодшого шкільного віку.

Вихователі ЗДО «Рябінка» та вчителі Гірницької гімназії № 18 брали активну участь у роботі методичних об’єднань з проблеми реалізації принципів наступності в роботі ЗДО і школи та впровадження в освітній процес особистісно-орієнтовного підходу до дітей. На педраді в ЗДО вчитель початкових класів та вихователі старших груп ділилися досвідом роботи з проблемами готовності дітей до навчання в школі.

Взаємовідвідування занять на протязі року не відбувалось у зв’язку з адаптивним карантином, але вихователями та вчителями велись консультації онлайн.

Велась робота з батьками майбутніх першокласників на сайті закладу, надавалися консультації щодо підготовки дітей до школи: «Чи готова ваша дитина до школи» (листопад), «Як організувати позаурочний час дитини», розробили буклет «Готовність сім’ї та дитини до школи». Колектив ЗДО тісно співпрацює з батьками. Робота з батьками є однією з основних в системі роботи. Проводяться різні форми співпраці (онлайн): батьківські збори, консультації, дні відкритих дверей. Робота з батьками планується у щоденних планах, готуються папки-пересувки, інформація висвітлюється у батьківських куточках. Свою роботу починаємо з нагадування основних заповідей батьківства, розміщених у куточках для батьків.

АНАЛІЗ РОБОТИ З ДІТЬМИ П’ЯТИРІЧНОГО ВІКУ ПО МІКРОРАЙОНУ

В ЗДО здобуття освіти дітьми п’ятирічного віку організовується відповідно чинного законодавства та чинних програм для дітей старшого дошкільного віку. Ефективною формою роботи в ЗДО є робота консультативного центру для батьків, діти яких не відвідують дошкільний заклад. Працівниками закладу систематично проводиться робота з дітьми мікрорайону. Проведено облік дітей у мікрорайоні дошкільного закладу. На підставі списків складено перспективну мережу 2021-2022 н.р. Складено та оформлено в електронному варіанті персоніфікований список, розподілений за роками народження, який щорічно оновлюється та доповнюється. За результатами обстеження по мікрорайону охоплення п’ятирічних дітей дошкільною освітою: 17 дітей відвідує ЗДО. В цьому навчальному році неохоплених дошкільною освітою дітей не виявлено.

АНАЛІЗ РОБОТИ З ОХОРОНИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ДІТЕЙ

Упродовж року значна увага приділялась темі ОБЖД: відпрацьовувались дії в створених ситуаціях, сюжетно-рольові ігри, читались художні твори, переглядались мультфільми, була організована виставка дитячих малюнків з протипожежної тематики.Упродовж року проведені тематичні тижні:

Тиждень безпеки дорожнього руху –«Увага! Діти на дорозі!», тиждень безпеки «З вогнем не жартуй!,«Тиждень знань з основ безпеки життєдіяльності», тиждень до «Дня охорони праці»

Проведена робота сприяла активізації та підвищенню ефективності самоосвітньої роботи педагогів, освітнього процесу з дошкільниками по формуванню правил безпечної поведінки в довкіллі, систематизації матеріалів по ОБЖД.

АНАЛІЗ МЕДИЧНОЇ РОБОТИ

Вся медична робота в закладі спрямована на зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей. Аналіз захворюваності вихованців проводиться кожен квартал. Результати свідчать, що 92,4 % захворювання - це ГРВІ, зумовлені іншими причинами, 7,6 %. На належному рівні проводиться санітарно-просвітницька робота серед батьків та дітей. Протягом року на батьківських зборах та виробничих нарадах медичними працівниками ЗДО проводяться бесіди та консультації за різною тематикою: «Профілактика порушень постави дошкільнят», «Раціональне харчування дитини вдома та в ЗДО», «Особливості вимог до умов харчування в літній період».

По фізкультурних групах розподіл проведено таким чином:

· Загальна група з фізкультури – 73 дитини
· Спеціальна група з фізкультури – 6 дітей
На диспансерному обліку перебуває: 6 дітей

Серед загальної кількості дітей закладу 93,2 % становлять здорові діти,

7,5 % - дітей з виявленими патологіями.

Важливо відмітити, що завдяки професійній діяльності медичної сестри та чіткому виконанню вимог санітарного регламенту у закладі значно зменшено кількість інфекційних захворювань, попереджено їх розповсюдження.

У ЗДО впроваджується комплекс спеціальних заходів по зміцненню імунітету у період сезонного підйому захворюваності.

Проблемою залишається захворюваність після вихідних днів та свят. Їх рівень дуже значний.

ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРЧУВАННЯ У ЗДО

Повноцінне та якісне харчування є невід’ємною складовою зміцнення здоров’я дітей. Організація харчування ведеться відповідно до Інструкції з організації харчування дітей, затвердженої наказом Міністерства охорони здоров’я України від 17.04.2006 р. №289/227. У ЗДО працює досвідчений, медичний персонал та кухарі. Про їх роботу свідчать результати: за цей навчальний рік за результатами перевірок СЕС порушень санітарного стану приміщень та харчоблоку, а також порушень відповідності нормам калорійності харчування дітей не виявлено.

Виконання середніх норм харчування у продовж першого півріччя 2020-2021 року виконано

Дотримуватись вартості харчування та виконувати норми харчування, як того вимагає Інструкція з організації харчування дітей у закладах дошкільної освіти затверджена спільним наказом Міністерства освіти і науки України від 17.04.2006 р. №289/227, одночасно неможливо через недостатність виділених бюджетних коштів для організації харчування та нестабільності поставок.

Найважливішою умовою правильної організації харчування дітей є суворе дотримання санітарно-гігієнічних вимог та дотримання технології приготування їжі. З метою профілактики кишкових захворювань працівники суворо дотримуються установлених вимог до технологічної обробки продуктів, правил особистої гігієни. Результатом є відсутність зафіксованих випадків отруєнь і кишкових захворювань дітей та відсутність зауважень з боку СЕС.

У закладі харчуються діти пільгових категорій:

· діти-інваліди, діти-АТО,малозабезпечені, ВПО - (безкоштовно)
· багатодітні сім’ї (30% від вартості харчування).

АНАЛІЗ РОБОТИ З ОХОРОНИ ДИТИНСТВА

ЗДО №26 «Рябінка» забезпечено нормативно-правовими документами з питань соціального захисту дітей. Протягом року в ЗДО виявлено 13 дітей пільгової категорії: багатодітних – 7 дітей, дітей які знаходяться під опікою – 1 дитина, дітей переселенців -1 дитина, діти воїнів АТО – 2 дитини, малозабезпечені - 2 дитини.

Щомісяця уточнювалися списки дітей пільгових категорій, проводилось обстеження побутових умов проживання, за результатами яких складалися акти, вся інформація надавалася до відділу освіти.

В ЗДО велась робота з правового виховання, дітей знайомили з правами та обов’язками в оповіданнях та казках. Зібрали дидактичні ігри з прав дітей. Знайомили батьків з конвенцією ООН, Декларацією прав дітей на батьківських зборах. Підготували стендову інформацію зі статтями з Сімейного кодексу. Проводили анкетування батьків з правового виховання.

Спільна діяльність педагогічного колективу закладу дошкільної освіти та батьківської громадськості є одним з напрямків діяльності закладу дошкільної освіти.

АНАЛІЗ РОБОТИ З БАТЬКАМИ

Робота з батьками здійснювалась відповідно до розділу річного плану ЗДО. В цьому розділі визначені форми та зміст роботи закладу дошкільної освіти з батьківською громадою.

Взаємодія педагогів ЗДО з батьками дітей розпочинається з моменту першої зустрічі, у рамках педагогічного супроводу періоду адаптації малюків. Для успішного співробітництва педагогів із батьками використовуються різноманітні форми взаємодії:

· ​індивідуальні: анкетування, діагностування, індивідуальні бесіди та консультації батьків з метою вивчення сімей, їх соціального статусу для здійснення диференційного підходу до роботи з родиною. Дані є підставою для складання соціального паспорту сімей;

· групові: консультації, гуртки за інтересами, творчі зустрічі, вечори запитань та відповідей.

· наочно-письмові: батьківські дошки, фотовітрини, інформаційні стенди, буклети, пам’ятки, візитки є засобами пропаганди педагогічних знань, які найбільше подобаються батькам;

· ​колективні, батьківські бори, святкові ранки, Дні відкритих дверей, тощо.

Матеріали в батьківських куточках постійно поповнюються, змінюються педагогами, відповідно до життя закладу (групи) та планів роботи. Консультації та інформаційні листки, підготовлені педагогами, відповідають запитам батьків, потребам часу, вимогам сучасної дошкільної освіти. Для правової просвіти батьків оформлені тематичні папки. Для здійснення зворотного зв’язку з родинами працює «Скринька побажань»

З метою визначення ступеню задоволеності батьків якістю наданих освітніх послуг та умов перебування дітей в закладі дошкільної освіти проводиться анкетування, тестування, співбесіди.

В дитячому садку спланована та проводиться робота по забезпеченню якісної організації та проведення фізкультурно-оздоровчих і спортивно-масових заходів, свят, розваг, змагань. («Тато, мама і я – спортивна сім’я». «Казацька розвага».) Ці заходи зближують батьків та педагогів, приносять задоволення дітям, сприяють взаєморозумінню підвищенню рівня освітнього процесу в ЗДО та родинах.

Добре зарекомендувала себе така форми взаємодії з батьками як участь в оформленні виставок (моделювання з паперу, техніка квілінгу, солоного тіста, природного матеріалів), організація фотовиставок, фото вернісажів, це дає змогу кожній родині проявити ініціативу, самостійність, творчість та вигадку.

Однією з колективних форм роботи є робота батьківського комітету.

Батьківський комітет закладу створений та діє у відповідності до Примірного Положення про батьківські комітети (раду) ЗДО, затвердженого наказом Міносвіти і науки, молоді та спорту України від 26.04.2011 року № 398.

Робота батьківського комітету спланована і проводиться у відповідності до плану, ЗДО №26 «Рябінка» на поточний рік.

Загальні батьківські збори в ЗДО №26 «Рябінка» проводяться онлайн, двічі на рік, проходять при активній участі батьків. В їх проведенні використовуються активні форми роботи: елементи тренінгу, консиліуми, мозковий штурм та інш.

Батьки ЗДО відчувають впевненість у безпеці і захищеності своїх дітей під час перебування в закладі. Зворотній зв’язок простежується у фінансовій підтримці закладу з боку батьківської громади, їх особистій участі у прийнятті різних рішень пов’язаних з діяльністю закладу та груп.

В основу взаємодії ЗДО і сім’ї покладено партнерство і співробітництво, які дозволяють вирішувати більшість проблем, що стоять перед адміністрацією і батьківською громадою по створенню оптимальних умов для всебічного розвитку дітей.

АНАЛІЗ АДМІНІСТРАТИВНО-ГОСПОДАРЧОЇ РОБОТИ

Матеріальна база ЗДО №26 «Рябінка» у задовільному стані. Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №26 «Рябінка» забезпечено необхідним обладнанням, меблями та м’яким інвентарем, що знаходиться у задовільному робочому стані.

Поступове осучаснення предметно-просторового середовища закладу, його розвиток можливий тільки за умов засвоєння нововведень, бачення власної перспективи розвитку, плідної співпраці всіх учасників освітнього процесу.

АНАЛІЗ РОБОТИ З ОХОРОНИ ПРАЦІ

Відповідно до вимог Закону України «Про охорону праці» адміністрація закладу спільно з профспілковим комітетом працює над впровадженням державної політики в галузі охорони праці, яка базується на принципі пріоритету життя і здоров’я працівників і дітей відповідно до створення безпечних умов праці, навчання та виховання.

Результати перевірок з дотримання вимог охорони праці, техніки безпеки, протипожежної безпеки розглядались на оперативних виробничих нарадах.

Працівники закладу постійно дотримуються режиму дня у закладі, правил внутрішнього трудового розпорядку, підтримують трудову дисципліну, підвищують свій рівень знань, працюють творчо і завзято, проявляють ініціативу.

АНАЛІЗ РОБОТИ ЗАКЛАДУ ЩОДО ПОПЕРЕДЖЕННЯ ТРАВМАТИЗМУ

З урахуванням специфіки міста – відсутністю міського транспорту, належна увага приділяється організації роботи з персоналом та вихованцями з Цивільного захисту, із забезпечення готовності сил і засобів до дій у надзвичайних ситуаціях, попередження травматизму. Діяльність адміністрації спрямована на виховання в учасників навчально-виховного процесу ЗДО якостей свідомого і обов’язкового виконання правил і норм безпечної поведінки в повсякденній діяльності і в умовах надзвичайної ситуації; формування навичок безпечної поведінки в різних нестандартних ситуаціях, формування знань про правила самозбереження, дорожнього руху, з протипожежної безпеки.

За звітній період випадків травмування дітей не зафіксовано.

АНАЛІЗ РОБОТИ ІКТ В ЗАКЛАДІ

Заклад підключений до системи Інтернет, працює власний сайт, що забезпечує доступ вихователів до єдиного інформаційного освітнього простору та дозволяє бути обізнаними у новинах педагогічного життя області, України та інших країн.

У ЗДО ІКТ використовуються на всіх рівнях та у всіх напрямках:

- в управлінській діяльності: планування, контроль, облік вихованців, співробітників;

- в методичній роботі: створення мультимедійних презентацій, підготовки наочних та дидактичних матеріалів;

- в освітній роботі: самоосвіта, копіювання і множення роздаткового та демонстраційного матеріалу, психолого-педагогічна діагностика.

Слід відмітити позитивну динаміку використання ІКТ на заняттях, спортивних розвагах всіма вихователями закладу.

На сайті ЗДО №26 «Рябінка» доступні сторінки для різних груп користувачів мережі. Ці інформаційні ресурси призначені для надання батькам вихованців та педагогам інформацію про заклад дошкільної освіти, педагогічний колектив, про останні події, що відбулися. На сайті можна дізнатися про результати інноваційної діяльності дитячого садка, звіт керівника за навчальний рік, про зміцнення матеріально-технічноїбази закладу.

АНАЛІЗ РОБОТИ АРХІВА

Організована робота з архівної справи та ведення діловодства в закладі.

Ведення документації в ЗДО здійснюється відповідно до чинного законодавства: Закону України «Про дошкільну освіту», Примірної інструкції з діловодства у дошкільних навчальних закладах, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки молоді та спорту України від 01.10.2012 № 1059, Статуту ЗДО № 26 «Рябінка» та затвердженої номенклатури справ закладу освіти.

Ділова документація і листування ведуться державною мовою. Усі документи зберігаються у визначеному місці, ведуться з дотриманням вимог Інструкції по веденню ділової документації.

ОХОРОНА ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ

Стан роботи з охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії під час освітнього процесу в ЗДО №26 "Рябінка" знаходиться під щоденним контролем директора, вихователя -методиста та завгоспа

На початок 2021 - 2022 навчального року були оформлені всі необхідні акти готовності закладу до нового навчального року. На засіданні педради 27 серпня 2021 року протокол №1 затверджено план роботи закладу на 2021 - 2022 навчальний рік, де передбачено розділ "Охорона праці та безпека життєдіяльності". В закладі наявна вся необхідна документація а саме:


- посадові інструкції працівників,

-інструкції з техніки безпеки,

- безпеки життєдіяльності.

У наказі по закладу від 27.08.2021 року № 59 «Про організацію роботи з охорони праці» передбачено відповідальних за організацію роботи з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності під час освітнього процесу, попередження дитячого травматизму відповідальних за електрогосподарство в закладі тощо.
Один раз на три роки за планом роботи управління освіти проводиться навчання та перевірка знань адміністрацією закладу з питань охорони праці та з безпеки життєдіяльності, техніки безпеки, пожежної безпеки тощо формою перевірки є іспит, який проводиться за екзаменаційним білетами у вигляді письмового опитування.

Проводяться повторні інструктажі 1 раз на 6 місяців.
Питання з безпеки життєдіяльності вихованців, у побуті й громадських місцях, на вулиці тощо обговорювалися на батьківських зборах у всіх групах.

У закладі є всі необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів із питань охорони праці працівників.

Згідно вимог нормативних документів реєструються первинний, позаплановий і цільовий інструктажі для працівників.

Медичне обслуговування здійснюється медичною сестрою. Поглиблений медичний огляд лікарями ЦРЛ. Робота з охорони праці , безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час освітнього процесу визначається у діяльності педколективу як одна із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах і закладах освіти", затверджених наказом МОН України № 563 від 01.08.2001р. із змінами згідно з наказом МОН України від 20.11.2006 р. № 782, Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання закладів дошкільної освіти та організацій освітнього процесу, та інших нормативних актів, які регламентують роботу закладу з цих питань. Відповідно до вимог нормативних документів у закладі розроблена відповідна документація з питань дотримання безпеки та охорони праці. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації закладу.

Також у приміщенні розміщено кілька стендів по безпечній поведінці. На видному місці розміщені по етажні плани евакуації на випадок пожежі. В кожній групі оформлений куточок з безпеки життєдіяльності.

Щорічно на педрадах, зборах трудового колективу директор закладу звітує про виконання колективної угоди між адміністрацією та профспілковим комітетом закдаду. Випадків, пов'язаних з порушенням безпеки праці, безпеки життєдіяльності у колективі, на робочих місцях, під час організації освітньої діяльності у 2021 році не виявлено. В закладі проводиться значна робота по виконанню заходів з профілактики травматизму. Відповідно розроблених заходів з учасниками освітньої діяльності проводяться інструктажі, бесіди, вікторини, дискусії, місячники, тижні тема яких: "Профілактика травматизму під час організації освітнього процесу та в побуті, поведінка дітей з незнайомими предметами, дотримання правил дорожнього руху, надання долікарської допомоги".

Не помре Україна ніколи,

А цвістиме мільйони віків,

Доки діти йтимуть до школи

З таких славних, як наш дитсадків!

Кiлькiсть переглядiв: 602

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.